RO Patch (2009 Jul. 15)

From Ragnarok Wiki
Jump to: navigation, search

Original Patch Notes[edit | edit source]

안녕하세요. 라그나로크 온라인 운영팀입니다.
7월 15일 정기점검 내용과 서버점검 시간에 대한 안내입니다.

■ 점검시간

- 전서버 : 09:30 ~ 12:43 (완료)
※ 점검시간 중 요금 관련 보안 시스템 점검으로 결제가 되지 않거나 불안정할 수 있습니다.
가급적 정기점검이 종료된 이후부터 요금 결제를 시도하여 주시기를 권해드립니다.
※ 09:30~ 11:30까지 안정화작업이 이루어지며 해당 시간동안 회원가입, 회원정보수정, 홈페이지 로그인이 불가합니다.
이점 이용에 참고해주시기 바랍니다.

■ 공통 패치내용

- 스킬/스테이터스 초기화 이벤트가 마감되었습니다.
이벤트 기간 내에 스킬/스테이터스 초기화를 한번도 이용하지 않은 캐릭터에 한해 스킬과 스테이터스를 한번 초기화를 시킬 수 있는 NPC가 추가됩니다.
- 일주일간 크리스탈 이벤트가 업데이트 됩니다.
- 워록 마법서 판매 NPC가 추가됩니다.
- 낙원단에 초보 모험가를 지원하기 위한 훈련용 퀘스트가 추가되었습니다.
  • 낙원단원이라면 낙원단 교관 `보야`를 통해 훈련용 퀘스트를 받을 수 있습니다.
- 공성 SE지역의 신급 퀘스트의 오류가 수정됩니다.
- 레인저의 전용 트랩 스킬 사용시 트랩의 신규 이미지가 적용됩니다.
- "포이즌 스포아의 알" 의 설명 중 INt가 INT로 수정됩니다.
- 캐시 아이템 상자의 DEF설명의 오류가 수정됩니다.
스피리츄얼 튜닉, 리큐퍼레이티브 아머, 쉘터 오브 레지스턴스, 실피드 망토, 리프레쉬 슈즈
- 더 사인 퀘스트 진행 NPC 중 `사이언`이 움발라 마을로 이동됩니다.
- 아몬라 카드의 옵션 중 INT가 99 이상인 경우에 확률증가 옵션이 정상 적용되지 않던 부분이 수정됩니다.
- 무시카의 오토스펠 옵션이 힐을 배우지 않은 상태에서는 발동되지 않던 현상이 수정됩니다.
- 스템 오브 네펜데스, 하프 오브 네펜데스의 옵션 중 9이상 제련시 적용 옵션이 10 이상 제련시에 적용되던 현상이 수정됩니다.
- 쉐도우 워크, 쉐도우 가드의 세트옵션 효과 중 발동 확률이 이상적용 되어 있던 부분이 수정됩니다.
- 도적의 반지와 냉정한 마음, 블랙캣의 세트옵션 효과가 수정됩니다. 수정된 내용은 다음과 같습니다.
  • 도적의 반지 + 냉정한 마음 : 중형 적에게 8% 추가 데미지. 공격속도 3% 증가.
  • 도적의 반지 + 블랙캣 : 대형 적에게 8% 추가 데미지. HIT + 3, 변동 캐스팅 시간 3% 감소.
- 앉아서 사용이 불가능 한 아이템의 목록이 추가 됩니다. 앉아서 사용이 불가능한 아이템의 유형은 다음과 같습니다.
  • 스킬이 사용되는 스크롤 / 상자 / 소비아이템 (예 : 화이어 볼트 스크롤, 우울한 상자 등, 신묘 통조림, 엔젤링 포션 등), 큐펫 테이밍용 아이템(예 : 덜익은 사과 등), 3차 직업 룬나이트의 룬스톤(예 : 튜리서드 룬 등)
- 낚시, 채광 중 캐스팅 바가 떠있는 상태에서 스킬을 사용할 수 없도록 수정됩니다.
- 월드맵의 몬스터 정보 표시 버튼의 위치가 월드맵의 우측 하단으로 변경되며, 버튼의 이미지가 변경됩니다.
- 강화 그리브의 소켓에 카드가 박히지 않는 오류가 수정됩니다. (21:57 추가)

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

■ 사크라이서버 패치내용

- 여름 이벤트가 업데이트 됩니다.
- 워록의 마법서 판매 NPC가 추가됩니다.
- 대미지 산출 공식의 일부가 소폭 수정됩니다.

점검 내용을 숙지하시어 이용에 차질 없으시길 바랍니다.
\감사합니다.

Translated Patch Notes[edit | edit source]

Hi. Ragnarok Online Operations Team.
It is information about regular inspection contents and server inspection time on July 15th.

■ Inspection time

- All servers: 09:30 ~ 12:43 (Completed)
※ During the inspection time, payment may not be made due to charge related security system check or it may be unstable.
We recommend that you try to pay your bill as soon as possible after the periodic inspection is completed.
※ Stabilization work is done from 09:30 to 11:30, and membership, membership information modification, and homepage login are not allowed during that time.
Please refer to this information.

■ Common patch contents

- The skill / status initialization event is over.
Only characters that have never used skill / status initialization within the event period will be added with an NPC that can be used to initialize the skill and status once.
- Crystal event is updated for one week.
- A Warlock spellbook NPC is added.
- Quest for training has been added to Paradise to support beginner adventurers.
If you are a Paradise member, you can get a training quest through paradise instructor `Boya`.
- Fixed an error in a new quest in the Siege SE area.
- When using Ranger's exclusive trap skill, new image of trap is applied.
- INT is modified to INT in the description of "Poison Spore's Egg".
- Fixed an error in the DEF description in the cash item box.
Superior Tunic, Recuperative Armor, Shelter of Resistance, Silpided Cloak, Refresh Shoes
- More Sign quests in progress NPC `Sion` will be moved to Umbala village.
- If the INT option is more than 99 in the Ammona card, the part where the probability increase option is not applied normally is fixed.
- The Musha's Auto Spell option will now correct a condition that did not happen when you did not learn Heal.
- Stem of Nepenthes, Half of Nepenthes options of 9 or more during smelting options applied to the 10 or more smelting phenomenon has been fixed.
- Shadow Walk, Shadow Guard set options, the effect was applied more than the odds are corrected.
- Rogue Ring and Cold Heart, Black Cat's set option effect is modified. Here's what's fixed:
  • Rogue Ring + Cold Heart: 8% additional damage to medium-sized enemies. Increased attack speed by 3%.
  • Rogue Ring + Black Cat: 8% additional damage to large enemies. HIT + 3, cast cast time reduced by 3%.
- A list of items that can not be used to sit down is added. The types of items that cannot be used to sit down are:
  • Scrolls / boxes / consumed items (eg, fire bolt scroll, gloomy boxes, canned nuts, angel ring potions, etc.) with skill, items for chewing tails (eg undercooked apples, etc.) Runstones (eg Turtleneck Runes, etc.)
- Fixed casting bars during fishing and mining to prevent the skill from being used.
- The position of the monster information display button on the world map is changed to the bottom right of the world map, and the image of the button is changed.
- Fixed an error that a card in a reinforced grieve does not get stuck in the socket. (21:57 added)

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

■ Sakray server patch contents

- Summer events are updated.
- Added NPC of Warlock's Spellbook.
- Some of the damage calculation formula is slightly modified.

Please familiarize yourself with the contents of the checklist so that you can use it.
Thank you.

References[edit | edit source]

http://ro.gnjoy.com/news/notice/View.asp?BBSMode=10001&seq=5181&curpage=162