RO Patch (2017 Jan. 18)

From Ragnarok Wiki
Jump to: navigation, search

Original Patch Notes[edit | edit source]

안녕하세요.
(주)그라비티 라그나로크 온라인 운영팀입니다.

1월 18일(수) 정기점검 시간에 대한 안내입니다.

■ 점검시간

- 전 서버 : 09:30 ~ 15:30(완료)

※ 점검시간 중 (09:30 ~ 12:30) GNJOY 시스템 점검이 진행되어 일부 서비스 (로그인 , 웹몰 , 캐시충전) 가 중단됩니다.

■ 공통 패치내용

- 말랑도의 '헤이담 펠로우'가 냥다래로 교환해주는 의상 목록이 변경됩니다.
→ 신규 목록 (3종) : 당고머리 선물상자, 롤 트윈 선물상자, 롱 포니 선물상자
→ 신규 의상 장비는 아이템 "의상 인챈트 스톤 상자11"로 바꿀 수 있습니다.
※ 머리에 붙이는 의상 상자 3종이 한정의상으로 등장하며, 8종의 색상중 1종이 랜덤으로 등장합니다.
- 말랑도의 NPC [아베르 드 도쉬] 의 의상 인챈트 목록이 추가됩니다.
→ 목록 : 의상 새해의 빛, 의상 천사의투구, 의상 입에 문 황금 물고기, 의상 당고머리(8종), 의상 롤 트윈(8종), 의상 롱 포니(8종)
- [의상 교환쿠폰]으로 교환이 가능한 장비 아이템이 추가됩니다.
→ 신규 목록 (2종) : 의상 천사의투구, 의상 입에 문 황금 물고기
- 일부 아이템의 "무한 이동 가속화" 라는 설명을 보다 명확하게 변경합니다.
(설명만 수정되는 것이며, 아이템 효능은 동일합니다.)
→ 아이템 : 늘어진 건슬링거, 어머니의 마음(임대아이템), 슬레이프니르, 월야화카드
→ 세트효과 : 헤이스티 쉐도우 세트, 비공정 갑옷 세트, 펠록의 갑옷 세트, 폭주하는 칩 세트
- 도람족 일부 퀘스트 진행시, 퀘스트 아이템을 회수하지 않던 현상이 수정됩니다.
→ 아이템 : 가시덩굴피리
- 아이템 "맛있는 꼬치구이"의 효과가 적용되지 않던 현상이 수정됩니다.
- 스킬 "텔레포테이션"의 설명이 보다 명확하게 변경됩니다.
→ 기존 : 다른 지역으로 순간이동한다.
→ 변경 : 다른 지역으로 순간이동한다. 단, "랜드 프로텍터"의 효과 범위에서는 사용할 수 없다.
- 일부 메모리얼던전 (오크의 기억)에서 스킬 "워프포탈" 및 파리의날개가 사용되던 현상이 수정됩니다.
- 카츄아 확률 증가 이벤트가 종료됩니다.
- 아이템 "컨티넨탈 가드 인증서"를 NPC에게 판매할 수 있도록 변경됩니다. (13:33 추가)

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

■ 본 서버 패치내용

- 휘겔의 "몬스터 레이스"가 개편됩니다.
→ 레이스 입장료가 변경됩니다. ( 기존 : 2,000 Zeny → 변경 : 30,000 Zeny )
→ 레이스 적중 보상이 "신기한 메달"에서 "신비한 메달"로 변경되어 지급됩니다.
→ 기존 NPC "웨인"이 일정 비율로 "신기한 메달"을 "신비한 메달"로 교환해주도록 변경됩니다. (15:1 비율)
→ 기존 교환 보상 리스트가 삭제되며, 신규 보상 NPC "신비한 메달 크레인"이 추가됩니다.
→ 아인브로크 공장에 위치한 "에이펠"이 더 이상 신기한 메달을 받지 않도록 변경됩니다.
→ 아인브로크 공장에 위치한 "에이펠"이 기존 누적된 신기한 메달을 되돌려 주도록 변경됩니다.
→ 몬스터 레이스 협회에서 제공하는 직업군별 신규 기념 투구 장비 17종이 추가됩니다.
- 힘내그라 플러스 패키지 III의 판매가 종료됩니다.
- 캐릭터가 이동 중 피격을 당할 시, 위치 오류가 발생하던 현상이 개선됩니다.

■ 사크라이 서버 패치내용

- 초보자 지원을 위해 일부 시스템이 개선됩니다.
→ 공간이동 서비스 비용이 인하됩니다.
→ 일부 포션 및 돋보기의 가격이 인하됩니다.
(빨간포션, 주홍포션, 노란포션, 돋보기)
→ 도구상인이 "초보자용 파리의날개" 를 판매하도록 변경됩니다.
→ 저레벨 (Lv1 ~ Lv10) 몬스터가 사용하는 스킬이 변경됩니다. 
→ 저레벨 (Lv1 ~ Lv30) 몬스터가 드랍하는 장비아이템에 랜덤옵션 시스템이 적용됩니다.
→ 큐펫 "풋내기 포링" 의 대사가 변경됩니다.
- 일루전 오브 뱀파이어의 일부 내용이 수정됩니다.
→ 퀘스트 지문의 일부 오타가 수정됩니다.
→ 일부 몬스터의 스테이터스가 수정됩니다.
- 일루전 통합 인챈트NPC 가 추가됩니다.
→ 해당NPC는 일루전에서만 구할 수 있는 전용 장비아이템에 대한 인챈트를 담당합니다.
- 아이템 "초보자용 파리의날개" 의 이름이 변경됩니다.
→ 기존 : 초보자용 파리의날개
→ 변경 : [비매품]초보자용 파리의날개

점검 내용을 숙지하시어 이용에 차질이 없으시길 바랍니다.
감사합니다.

(주) 그라비티 라그나로크 온라인 운영팀

Translated Patch Notes[edit | edit source]

Hi.
Gravity Ragnarok Online Operations Team.

January 18 (Wed) It is guidance about regular inspection time.

■ Inspection time

- All servers: 09:30 ~ 15:30 (Completed)

※ During the check time (09:30 ~ 12:30), the GNJOY system check will proceed and some services (login, webmall, cash charging) will be stopped.

■ Common patch contents

- Malangdo 'Heidam Fellows' will change the list of costumes that will be exchanged by Nyan Dharae.
→ New listing (3 kinds): head gift box, roll twin gift box, long pony gift box
→ The new costume equipment can be changed to item "costume enchant stone box 11".
※ costume box attached to the head 3 pieces appeared in a limited costume, one of eight colors appears randomly.
- A list of costume enchantments of NPC [Averd Dohsh] of Malangdo will be added.
→ List: Costume New Year's light, costume Angel's helmet, costume mouth Golden fish, costume head (8 species), costume roll twin (8 species), costume Long pony (8 species)
- Equipment items that can be replaced with [Costume Coupon] will be added.
→ New List (2 kinds): costume angel's helmet, costume mouth gold fish
- Change the description of "Infinite Movement Acceleration" of some items more clearly.
(Only description will be modified, item efficacy is the same.)
→ Items: Slender Gunslinger, Mother's Heart (Lease Item), Sleipnir, Wallet Card
→ Set effect: Haati Shadow Set, Airship Armor Set, Ferlock Armor Set, Chip Set
- During the quest of some Doram, the phenomenon that did not recall quest items is fixed.
→ Item: Spiny Vine Flute
- Fixed the effect of the item "Delicious Skewers" not working.
- Skill "Teleport" description will change to be clearer.
→ Existing: Moves to another area.
→ Change: Moves to another area. However, it can not be used in the effect range of "Land Protector".
- In some memory dungeons (Orc's Memory), the phenomenon that the skill "Warp Portal" and the Fly Wings are used is corrected.
- Kachua probability increase event is ended.
- Item [Continental Guard Certificate] will be changed to allow selling to NPC. (13:33 addition)

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

■ Contents of this server patch

- The "Monster Race" of Hugel is reorganized.
→ Race admission fee is changed. (Original: 2,000 Zeny → Change: 30,000 Zeny)
→ Reward hit compensation is changed from "Mysterious Medal" to "Mysterious Medal".
→ Existing NPC "Wayne" at a certain percentage "Mysterious Medal" to "Mysterious Medal" will be changed to exchange. (15: 1 ratio)
→ The existing exchange reward list is deleted, and a new reward NPC "Mysterious Medal Crane" is added.
→ Einbroch factory located in the "Apeel" no longer receive a miracle will be changed.
→ "Apeel" located at Einbroch factory will be changed to give back the accumulated cumulative magic medals.
→ 17 monster racing association will be added to the new career commemorative helmets provided by the professional group.
- Gentle Grapple Package III will be discontinued.
- The position lag is improved when a character is hit while moving.

■ Sakray server patch contents

- Some systems are improved for Novice support.
→ The cost of the space transfer service is reduced.
→ The prices of some potions and magnifiers will be reduced.
(Red Potion, Scarlet Potion, Yellow Potion, Magnifying Glass)
→ The tool trader is changed to sell "Beginner Fly Wings".
→ Low level (Lv1 ~ Lv10) The skill used by the monster is changed.
→ Low level (Lv1 ~ Lv30) Random option system applies to equipment items dropped by monsters.
→ The ambassador for "Puffing Puff" is changed.
- Part of the Illusion of Vampires will be modified.
→ Some of the typo in the quest fingerprints will be fixed.
→ The status of some monsters is modified.
- Illusion Consolidated Enchant NPC is added.
→ The NPC is responsible for the enchantment of special equipment items available only in Illusion.
- The item "Beginner Fly Wings" will be renamed.
→ Existing: Beginner Fly Wings
→ Change: [For sale] Beginner Fly Wings

Please familiarize yourself with the contents of the check to ensure that there is no disruption in your use.
Thank you.

Gravity Ragnarok Online Operations Team

References[edit | edit source]

http://ro.gnjoy.com/news/notice/View.asp?BBSMode=10001&seq=6746&curpage=8